torsdag 6 maj 2010

Inside PIF tippar femte omgången div 4A, del I

Omgångarna i årets serie praktiskt taget springer fram och om några timmar sparkas de två första matcherna i omgång fem igång. Semberija och Lunden har ju båda 12 poäng tillika ful pott och ett gäng lag vill nog vinna den här omgången för att inte hamna för långt efter absoluta toppen.

Semberija - Landvetter
Här snackar vi olikheter! Semberija har ju som sagt startat galant med full pott. Landvetter har ju startat lika bra fast tvärtom och poängnollan är nog inte rolig att ha efter fyra omgångar. Har festplanerna i gästboken ändrat inställingen hos Landvetter? Tar Semberija sin femte raka? Vad vet jag egentligen... Jag tror dock att detta faktiskt blir en jämn match, borde alltså betyda ett oavgjort resultat. Tips: 1-1
Odds NordicBet: 1: 1.18, X: 6.85, 2: 6.80

Kozara - Guldheden
Kozara tog sin första seger förra omgången och inkasserade då sina första poäng för året. Guldheden har jag redan utnämt till seriens mest svårtippade lag så även om jag här nu kommer att skriva att Kozara vinner kan Guldheden lika gärna vinna med 5-0... Tips: 2-0
Odds NordicBet: 1: 1.50, 5.00, 2. 3.65

Floda - Partille
Tippar ju aldrig vår egna match men jag tror att detta kan bli en jämn tillställning. Debaclet mot Lunden är glömt och vi är riktigt taggade, men man får inte glömma av att Floda fortfarande är obesegrade och känns farliga i år. Ska visst ha nån ny snabb gubbe från Holmalund på topp, men han har väl inte gjort mål än?
Odds NordicBet: 1: 2.00, X: 4.15, 2: 2.50

Rannebergen - Tuve
Det här måste vara den mest svårtippade matchen i omgången, om jag sätter rätt resultat lovar jag att äta en riktigt fet glass i solen framöver. Det gör jag nog iofs i vilket fall som helst. Hur som! Två lag som skrapat ihop en poäng var hittills, har något osmickrande -11 i målskillnad och ligger tia och elva i serien. Det låter oavgjort så det står härliga till men jag tror Rannebergen tar hem det med ett par bollar, "hemmaplan avgör" som FCF-bloggen skulle skriva. ;) Tips: 3-1
Odds NordicBet: 1: 1.60, X: 4.70, 2: 3.30

Lunden - Mölnlycke
Om mina tips här stämmer så kommer ju inte Semberija ha full pott efter den här omgången. Det tror jag däremot Lunden kommer att ha. Mölnlycke klarade ju oavgjort hemma mot Lärje och det måste ses som väldigt starkt. Lunden på hemmplan är dock ingen lätt nöt att knäcka även om jag tror att en av Lundens forwards är avstängd i den här matchen. Jag tror på Lundenseger, även här med ett par bollar. Tips: 3-1
Odds NordicBet: 1: 1.25, X: 6.00, 2: 5,75
---
Ikväll är det träning så är dagen innan match. Hoppas på en bra träning och en lika positiv som i måndags då jag tycker att stämningen var riktigt bra, framför allt för att vara dagen efter 3-0 i baken. Ska bli kul att se hur Lexby gräs mår också, den förbättras ju för varje timme just nu känns det som.

/Jonatan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar