måndag 10 maj 2010

En titt på toppen i division 4A

Jag hade tänkt att vara på väg till Daniel för att kolla GAIS - IFK nu men istället är jag hemma och chillar själv i soffan. Jag känner mig hängig och är snuvig som bara den så det blir till att kolla på matchen själv och kurera.

Såg att FCF-bloggen tagit sig en titt på 4A och jag hade faktiskt tänkt att göra detsamma fast på ett mer statistiskt sätt. Jag hade även bara tänkt att fokusera på toppen och drar gränsen vid dem som tagit tvåsiffrigt med poäng: Lunden, Semberija, Lärje/Angered och Partille.

En liten jämförelse är att kolla vilka lag topplagen har mött:

Lunden
omg. 1: Kozara (Vinst)
omg. 2: Tuve (Vinst)
omg. 3: Landvetter (Vinst)
omg. 4: Partille (Vinst)
omg. 5: Mölnlycke (Vinst)
En titt på tabellen visar att Lunden mött lagen som just nu ligger på plats 4, 7, 10, 11, 12

Semberija
omg. 1: Guldheden (Vinst)
omg. 2: Rannebergen (Vinst)
omg. 3: Kozara (Vinst)
omg. 4: Tuve (Vinst)
omg. 5: Landvetter (Vinst)
En titt på tabellen visar att Semberija mött lagen som just nu ligger på plats 7, 8, 9, 11, 12

Lärje/Angered
omg. 1: Tuve (Vinst)
omg. 2: Landvetter (Vinst)
omg. 3: Partille (Förlust)
omg. 4: Mölnlycke (Oavgjord)
omg. 5: Kongahälla (Vinst)
En titt på tabellen visar att Lärje/Angered mött lagen som just nu ligger på plats 4, 5, 10, 11, 12

Partille
omg. 1: Mölnlycke (Vinst)
omg. 2: Kongahälla (Oavgjord)
omg. 3: Lärje/Angered (Vinst)
omg. 4: Lunden (Förlust)
omg. 5: Floda (Vinst)
En titt på tabellen visar att Partille (alltså vi...) mött lagen som just ligger på plats 1, 3, 5, 6, 10

Sådan här information kanske inte säger så väldigt mycket men nog är det allt lite intressant. Svårast spelschema hittills? Jag vet ju vilka jag tycker i alla fall. :)

/Jonatan B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar