måndag 31 maj 2010

Lösa trådar och kviddevitt...

Vilket väder det var idag märkte jag när jag kom ut ur rummet utan fönster en trappa ned i kemihuset... Plugga nu är inte vad alla drömmer om, inklusive jag.
---
Det här med liverapportering av seriematcher har ju blivit lite av en fluga. I PIF är dett inget nytt, vet inte när vi började, nån om vet?! Skriv gärna en kommentar i så fall, vore kul att veta.

Anledningen till att jag tar upp det är att FCF-bloggen ska försöka, med hjälp av twitter, få igång någon slags gemensam liverapporteringscentral där alla ska kunna gå in och rapportera de matcher man ser från sidan, vad det står och hur matchen är. Grymt roligt initiativ då jag vet att vår egna liverapportering är väldigt uppskattad bland de som inte kan närvara vid planen. Läs Dallas egna tankar om det här.

FCF's liverapportering är fortfarande lite under uppbyggnad men ni hittar den hur som helst här: http://twitter.com/fcfbloggen
---
Vi har en ny serieledare då Lärje/Angered tog chansen mot Semberija och nu leder med en poäng före Lunden och just Semberija. Närmast bakom trion jagar Kozara, vi och Kongahälla. Nämnas bör också att L/A har en match mindre spelad, en uppskjuten match mot Guldheden. Lärje verkar ha tagit ledningen med 2-0 innan Semberija åkte på en utvisning i 40:e minuten, reduceringen kom först i slutminuterna.
---
U-laget spelade idag 4-4 hemma mot Öckerö. Noterbart är att Bauman gjorde sin första U-lagsmatch för året och gjorde hattrick. Sköna stats att snitta tre mål per match! :)

Sov gott!
/Jonatan

2 kommentarer:

  1. Inlagd/senast uppdaterad: 24 Apr 2009 20:32:40

    hällesåker - pif
    0-1 tobias lundström ass christian gustavsson 3 min
    0-2 marcus månsson ass pontus bauman 6 min
    1-2 25min
    1-3 straff pontus bauman 35 min
    1-4 niklas jensen, ass pontus Bauman 45min.

    halvtids vila

    2-4 52 min
    2-5 nicklas jensen ass pontus bauman 70 min

    som blev slutresultatet
    -------------------------------------------------------
    Är den tidigaste liverapporten jag kunde hitta på hemsidan. Kan ju vara så att det finns någon innan. jag kollade bara överskådligt.

    SvaraRadera